SD Klippan vill stoppa nyanländas förtur till bostäder. | Sverigedemokraterna i Klippan

SD Klippan vill stoppa nyanländas förtur till bostäder.

I dagens HD (Helsingborgs Dagblad) berättas det om hur SD Klippan genom gruppledare Therese Borg har väckt ett ärende i kommunstyrelsen. I ärendet föreslår SD Klippan att de 20 nybyggda lägenheterna vid Elfdalen (i anslutning till HVB -hemmet) i första hand ska erbjudas de som står i kö för bostad hos Treklövern, och i andra hand ska erbjudas till de nyanlända som övriga partier menar ska ha förtur till lägenheterna. Vidare föreslås att kommunstyrelsen ska skriva till regeringen om att Klippan inte kan ta emot fler flyktingar, om att kommunalt självstyre ska återinföras, och om att antalet beviljade uppehållstillstånd måste stramas åt. Artikeln kan läsas här: SD vill stoppa flyktingars förtur till bostäder

Ärendet i sin helhet kan läsas här: Initiativärende till kommunstyrelsen

Ärendet till kommunstyrelsen har lämnats in som en följd av det som framkom under en interpellationsdebatt i kommunfullmäktige 25 oktober. Interpellationsdebatten handlade om just nyanländas förtur till bostäder, och kan ses nedan med start vid tiden 06:30.

<iframe width=”560″ height=”315″ src=”https://www.youtube.com/embed/0XHIRGstMPg” frameborder=”0″ allowfullscreen></iframe>

Therese Borg, gruppledare SD Klippan.

20160517_113515

HVB-hemmet vid Kapellet