Operation ”Bli politiker” fortsätter som planerat. | Sverigedemokraterna i Klippan

Operation ”Bli politiker” fortsätter som planerat.

Denna gången var det Färingtofta, Riseberga, Forestad, Allarp, Spången, Ljungbyhed, Sorröd, Herrevadskloster med Brodröd, Bonnarp, Krika, Klöva Hallar, Stackarp och Forsby samt flera andra små ställen som fick vår partitidning SD-Kuriren. I det senaste numret har Klippanavdelningen en intervju med Göran Andreasson, en för partiet ovärderlig frontfigur hemmahörande i Ljungbyhed.

Under dessa två veckor som vi har haft utdelning har vi mött en hel del väljare som har varit mycket positiva till Sverigedemokraterna. Många av dessa är gamla S – eller M-väljare från början och man kan skönja besvikelse när de berättar om hur deras gamla partier har svikit dem. De nämner ofta det ökade våldet, den bristande rättsapparaten och den fri invandringen till vårt land som anledningar till partibyte. Detta är frågor som betyder mycket för vanliga väljare ute i stugorna och nu börjar fler och fler förstå att det bara är Sverigedemokraterna som står fast vid sina värderingar.

Matthias Rausbo

E-postadressen publiceras inte.